روز جهانی کوهستان

اطلاعیه روابط عمومی

*** اطلاعیه روابط عمومی ***

با سلام و عرض ادب

به اطلاع والدین گرامی می رساند از این پس می توانید پیشنهادات ، انتقادات و نظرات خود را به صورت پیامک یا پیغام تلگرام به شماره تلفن 09014351097 ارسال و یا از شناسه ی تلگرام pubrelations@ استفاده فرمایید.

مطالب دریافت شده از طرف شما عزیزان ، به مسئول مربوطه ارجاع داده شده و پس از بررسی ، نتیجه نهایی از همین طریق برای شما ارسال می گردد.

لازم به ذکر است شماره ی فوق فقط برای دریافت پیامک می باشد و از تماس تلفنی با این شماره جداً خودداری نمایید.

با تشکر مجموعه آموزشی ملل

کانال رسمی تلگرام مجموعه آموزشی ملل

به کانال تلگرام مجموعه آموزشی ملل بپیوندید

 

 

 

ده راهکار ساده برای سرحال بودن در مدرسه

ما در ملل چگونه می اندیشیم

  در میانه­ ی دومین دهه از هزاره­ ی سوم میلادی ما در نقطه­ ای ایستاده­ ایم که با پشتوانه­ ی قرن­­ ها تأمل فلاسفه، روانشناسان، جامعه شناسان و متخصصان تعلیم و تربیت حالا بهتر می­ دانیم که چرا می­ آموزیم؟ چگونه می­ آموزیم؟ و چگونه آموخته­ هایمان را بکار می­ گیریم.
این همه دانسته را ، اما گاهی ما والدین ندانسته نفی می­ کنیم و بر اساس باورهای شخصیمان کودکانمان را به مسیرهای هولناک و غلط یادگیری می­ اندازیم.
  آنچه برای ما در ملل اهمیت دارد این است که فراموش نکنیم: «ما برای درس خواندن بدنیا نمی­ آییم بلکه هدف اصلی زندگی کردن است و برای بهتر کردن این زندگیست که درس می­ خوانیم« و همین طور بکار گیری رشدشناسی کودک در فرآیند یاددهی- یادگیری ما را به آنجا می رساند که از پرورش کودک - دانشمندان بیمار با محفوظاتی در سر و زندگی تهی از شادی ، دور شویم.
  کودکان نیاز دارند که شاد باشند و در عین حال با همین فضای شادی و بازی می­ توانند بیاموزند.
در سال­ های اخیر علیرغم این که سیستم آموزشی کشور در حال حرکت به سمت حذف کنکور و روندهای بیمار گونه­ ی مربوط به آن است، اما متأسفانه این روندها توسط تبلیغات پر طمطراق «دلالان تست» دارد راه خود را به دبستان­ ها و حتی پیش­ دبستانی­ ها باز می­ کند!
این دلالان که گاهی خود هم از جمع آشنایان به مسایل آموزشی هستند سود خود را بر سلامت و زندگی نسلی از جامعه ترجیح می­ دهند و در این راستا دستاویز اصلی ایشان دغدغه­ های ما والدین است که خود قربانی این سیستم غلط بوده­ ایم و هرگز نمی­ توانیم از تأثیرهای ناخودآگاه آن بر ذهنمان بگریزیم.
  ما در ملل آگاهانه روند خلاف این مسیر اندوهگین را برگزیده­ ایم.
  نخستین هدف ما در خروجی این سیستم شهروندانی جهانیست که با حفظ فرهنگ اسلامی ایرانی خود بتوانند در عرصه­ های جهانی سرافراز باشند و این به­ وسیله­ ی فشارهای خرد­کننده کلاس­ های تست­ زنی به­ دست نمی­ آید بلکه در فرآیندی شاد همراه با بازی و سرگرمی و با رهیافت­ های کار گروهی انجام می­ پذیرد.
  تعریف جهانی یادگیری که مورد وثوق همه­ ی کارشناسان تعلیم و تربیت است می­ گوید که : «یادگیری یعنی ایجاد تغییرات نسبتاً پایدار در رفتار بالقوه یادگیرنده، مشروط بر آن که این تغییر بر اثر اخذ تجربه رخ دهد.»
  بر اساس این تعریف یادگیری با تغییر رفتار همراه است و آنچه صرفاً برای امتحان به خاطر سپرده می­ شود یادگیری به حساب نمی­ آید.
  نکته­ ی دیگر در این تعریف آنست که یادگیری در اثر تجربه و مشاهده انجام می­ گیرد و بر این اساس وظیفه­ ی اصلی سیستم­ های آموزشی فراهم آوردن محیطی مناسب برای مشاهده و تجربه است. بر همین اساس ملل از به ­روزترین امکانات و وسایل بهره می­ برد تا این مشاهده و تجربه را هرچه لذت­ بخش ­تر و هر چه ملموس­ تر سازد. اما باز هم فراموش نکنیم که این امکانات تنها ابزارهایی هستند که در دست یک سیستم آگاه و یادگیرنده کارایی خواهد داشت ولی متأسفانه برای برخی از سودجویان این لوازم هدف غائی آموزش فرض شده ­اند. و باز هم نسل آینده بازیچه­ ی این اسباب بازی­ های مدرن گشته ­اند.
  بر اساس همه­ ی آن­چه گفته شد روش ­های ارزشیابی هم در چنین سیستمی متفاوت خواهد بود. هدف­ های آموزشی از پیش تعریف شده در این سیستم مبنای اصلی ارزشیابی و آزمون است. پیشرفت فراگیران در این روش با هدف­ های آموزشی سنجیده می­ شود نه با مقایسه­ ی آن­ها با یکدیگر. آموزگار در این روش به طور دائم پیشرفت فراگیران را زیر نظر می ­گیرد و ثبت می­ کند.
  سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو(UNESCO سواد را چنین تعریف کرده است : «باسوادی توانایی شناخت٬ درک٬ تفسیر٬ ساخت، برقراری ارتباط و محاسبه در زمینه‌ های گوناگون است. باسوادی زنجیره آموزشی را که توانایی رسیدن به اهداف، توسعه­ ی دانش و پتانسیل، و شرکت کامل در جامعه‌ ای بزرگتر را برای یک فرد فراهم می‌ کند، دربر دارد.»
  این سازمان ابزار لازم برای رسیدن به چنین سوادی را علاوه بر توانایی خواندن، نوشتن و محاسبه کردن، دانستن دو زبان زنده­ ی دنیا (به غیر از زبان مادری) و توانایی استفاده از رایانه می داند.
  ابزارهای لازم برای باسوادی هزاره­ ی سومی به طور کامل در ملل فراهم آمده است. مدرسین کارا و آموزش دیده در روزآمدترین مراکز علمی دنیا با سرپرستی کارگروه آموزشی شامل متخصصان در امور آموزش، زبان های خارجی، انفورماتیک و متخصص روانشناس تربیتی ، شرایطی بسیار مناسب را برای بهترین نتایج فراهم آورده است.
  نگاه ما در ملل رو به آینده است و در این مسیر با تمام توان مقابل هر آن­چه که بخواهد ما را به آموزش مکتب­ خانه ­ای بازگرداند و یا برای کسب در آمد به ابزار نمایی به جای غایتگرایی بکشاند ، مقاومت می­ کنیم.
  ما به دنبال شهروندانی جهانی هستیم که بتوانند از هرآن­چه که استعداد دارند برای تعامل با جامعه­ ی بزرگ­تر خارج از مدرسه بهره بگیرند. از این روست که با سیستم­ های پوسیده­ ی تیزهوش پروری که مثل خوره روح و جان کودکان معصوم را در رقابت­ های مسموم و غلط می­ خورد و می ­تراشد مخالفیم. و این مهم در ملل در حد شعار نمانده و به جرأت می­ توان گفت که ملل تنها سیستم آموزشی در این حد است که هرگز از هیچ کودکی آزمون ورودی نگرفته است زیرا ما فیلتر ورودی گذاشتن و فقط به سطح معینی از بهره­ ی هوشی ، اجازه­ ی ورود دادن را افتخار نمی­ دانم. ما مفتخریم ، هر کودکی با هر سطح توانایی که به ملل وارد شود با حداکثر شکوفایی و اعتماد به نفس و خلاقیتِ در حد توانش ، از سیستم خارج می­ شود. و برای رسیدن به این هدف ، فقط در هنگام ورود ، مصاحبه ­ای با والدین کودک انجام می­ گیرید زیرا تنها خواسته­ ی ما همراهی والدینی است که با همه­ ی آن­چه که گفته شد هم­فکر باشند.